sobota, 4 kwietnia 2015

Kiszka ziemniaczana ... smaki z dzieciństwa

Już od jakiegoś czasu, przymierzałam się do zrobienia kiszki ziemniaczanej.
Jest to potrawa jaką wspominam z dzieciństwa. Moja babcia często robiła taką kiszkę. I zawsze mi bardzo smakowała, szczególnie pokrojona na plasterki i podsmażona na patelni.

Udało mi się kupić flaka, więc zabieram się do przygotowania kiszki.



Składniki :

- 2 m flaka baraniego

- 3 kg ziemniaków
- 20 g ryżu
- 20 dag boczku
- 1 cebula
- sól i pieprz

Przygotowanie :

Ziemniaki ścieramy na tarce z małymi oczkami.

Boczek i cebulę kroimy drobno i podsmażamy.
Do startych ziemniaków dodajemy ryż i podsmażony boczek z cebulą. Przyprawiamy i dokładnie mieszamy.

Flaka dokładnie myjemy pod bieżącą zimną wodą. Jeden koniec flaka związujemy, a przez drugi będziemy wkładać farsz.

Ja farsz wkładam przy pomocy lejka z dużym otworkiem.

Po napełnieniu flaka pieczemy w 180 stopniach, aż będzie zarumieniony.

Smacznego :D



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz