piątek, 10 kwietnia 2015

Domowa kiełbasa na grilla (bez glutenu, mleka i jajek)

Sobotni poranek, a za oknem piękne słoneczko. Więc dzisiejszy dzień warto spędzić na świeżym powietrzu. 
Dlatego też dzisiaj zaplanowałam małe grillowanie :D

Wczoraj już przygotowałam mięso do wykonania domowej kiełbasy. W sklepie ciężko jest znaleźć kiełbasę, która nie będzie miała w swoim składzie glutenu, mleka lub jajek. A w takiej domowej na pewno nic nie będzie i można ją zrobić z każdego rodzaju mięsa. 
Ja użyłam udziec indyczy bez kości.



Składniki :

- 2 kg udźca z indyka
- flaki baranie mogą być inne
- przyprawy : sól, pieprz, majeranek i kilka ząbków czosnku (przyprawy można dodać według własnych upodobań)


Wykonanie :

Udźce z indyka myjemy pod bieżącą zimną wodą, kroimy i mielimy przy pomocy maszynki do mielenia mięsa. Ja mieliłam na dużych oczkach. 

Przyprawiam mięso i dokładnie mieszam. Przykrywam miskę folią i wstawiam na noc do lodówki.

Rano:

Flaki ponieważ są w soli, płuczemy kilka razy w zimnej wodzie. 
Mięso wyjmuję z lodówki i ponownie dokładnie mieszam. 

Teraz przystąpię do nadziewania flaka mięsem.

Jeden koniec flaka związujemy, drugi umieszczamy na lejku. I zaczynamy nadziewać kiełbasę mięsem. Ja nadziewam flaka przy pomocy maszynki do mięsa.
Podczas nadziewania pilnujemy by w flaku nie było za dużo powietrza.

Jak już flak jest cały napełniony mięsem, kładziemy go na stolnicy i odmierzamy małe kawałki (kiełbaski) i skręcamy. Tak by powstały kiełbaski (wielkość dowolna).

I tak oto powstała domowa kiełbasa na grilla. 

Smacznego :D

1 komentarz: